Miele WebShopin yleiset sopimus- ja peruutusehdot

Yleiset käyttöehdot

1. Yleistä

Näitä yleisiä sopimusehtoja sovelletaan kaikkiin Miele Oy:n verkkosivujen kautta tehtyihin tuoteostoihin. 

Miele WebShopin tarkoitus on Miele -tuotteiden toimittaminen kuluttajalle.

Mikäli Miele WebShopin tarjouksessa ei nimenomaisesti ole poistettu näiden yleisten toimitusehtojen soveltamista, niitä sovelletaan kaikkiin Miele WebShopissa tehtyihin sopimuksiin. Poikkeavat asiakasehdot hyväksytään vain, jos niistä on erikseen ja nimenomaisesti sovittu kirjallisesti. Yleiset sopimusehdot tulevat sovellettavaksi niiden kulloinkin tilaushetkellä voimassa olevassa muodossa.

2. Sopimuksen solminen

Tuotteiden esitteleminen Miele WebShopissa on vain tuotteiden esittelyä. Esitteleminen ei sisällä Miele Oy:n tarjousta sopimuksen solmimiseksi. Vasta asiakkaan eli Sinun tilauksesi muodostaa Sinua sitovan ostotarjouksen Mielelle sopimuksen tekemiseksi Mielen knssa. Kun klikkaat Miele Webshopissa maksutavan valinnan jälkeen kohtaa "Lähetä tilaus", jossa on maininta ”tilaukseen sisältyy maksuvelvollisuus” katsotaan tämä sitovaksi ostotarjoukseksi ja saat välittömästi vahvistuksen tilauksesi lähettämisestä sähköpostitse. Tämä vahvistus on vahvistus siitä, että tilaus on tullut meille perille ja näet samalla myös tilauksesi yksityiskohdat. Vahvistus ei ole kuitenkaan vielä ostotarjouksen hyväksyminen. Ostosopimus astuu voimaan vasta, kun olemme kahden (2) päivän sisällä tilauksestasi lähettäneet erillisen nimenomaisen tilausvahvistuksen sähköpostitse.

Alle 18-vuotiaat eivät voi tilata Miele Webshopin tuotteita.

3. Hinnat, maksutavat ja lähetyskulut

Sovellettavat hinnat ovat tilausta tehdessä kulloinkin voimassa olleet ja Miele Webshopissa ilmoitetut hinnat. Kaikki hinnat sisältävät voimassa olevan arvonlisäveron sekä lähetyskulut. Maksu suoritetaan luottokortilla tai verkkopankkimaksuna. Alle 50 € tilauksista veloitetaan toimituskuluina 5,95 € (sis. ALV 24 %) Tilauksen arvon ylittäessä 50 € emme veloita toimituskuluja.

Toimitusehdot

Toimitamme tuotteita vain Manner-Suomeen; emme toimita Ahvenanmaalle. Emme toimita tuotteita alle 18-vuotiaille henkilöille.

Toimitamme tavarat ilmoittamallesi, sinua lähimpänä olevalle R-kioskille.

Lähetyksen saavuttua R-kioskille saat saapumisilmoituksen tekstiviestillä ilmoittamaasi matkapuhelinnumeroon. Lähetämme vielä toisen saapumisilmoituksen matkapuhelimeesi, mikäli et ole 7 päivän kuluessa noutanut lähetystäsi. Jos et nouda lähetystäsi 14 päivän kuluessa ensimmäisestä saapumisilmoituksesta, palautuu lähetyksesi automaattisesti lähettäjälle.

Halutessasi saat tietoja lähetyksesi sijainnista (tracking) ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme,

puh. 09 875 970, tai sähköpostitse  asiakaspalvelu@miele.fi.

 

 

5. Peruutukset

 

Perumisoikeus

Sinulla on oikeus perua ostosopimus neljäntoista päivän kuluessa ilman perusteluja.

Peruutusoikeus on voimassa 14 päivää siitä kun olet tehnyt tilauksen, ja siinä oleva(t) tuote/tuotteet on toimitettu ja sinä tai nimeämäsi henkilö on ottanut tavarat vastaan

tai jos kyseessä on sopimus useamman tuotteen tilauksesta, jotka on toimitettu useammassa erässä ja sinä tai

nimeämäsi henkilö on ottanut tuotteet vastaan, peruutusoikeus on voimassa 14 päivää viimeisen tuotteen  vastaanottamisesta

 

Jos haluat perua tilauksen, toimi näin:

 

ota yhteys asiakaspalveluumme joko:

kirjeitse             Miele Oy, Porttikaaari 6, 01200 Vantaa

sähköpostitse  asiakaspalvelu@miele.fi  

puhelimitse      +09 875 97 0

faxitse               +09 875 97 399

 

ja ilmoita päätöksestäsi perua tilauksesi. Voit käyttää siihen peruutuslomaketta, mutta voit tehdä myös vapaamuotoisen peruutuksen.

Palautusosoite:

Miele Oy

Porttikaari 6

01200 VANTAA

puh. 09 875 97 0

fax.  09 875 97 399

asiakaspalvelu@miele.fi

 

Peruutus on lähetettävä kirjallisesti peruutusajan sisällä. 

Peruutuksen seuraukset

Peruuttaessasi tilauksesi hyvitämme viipymättä ja viimeistään 14 päivän sisällä peruutusilmoituksen vastaanottamisesta kaikki suorittamasi maksut, mukaan lukien toimitusmaksut (poikkeuksena lisämaksulliset palvelut, jotka valittu normaalitoimituksen sijasta). Hyvityksessä käytämme samaa maksumenetelmää, jonka olet ilmoittanut alkuperäisessä ostotapahtumassa, ellei erikseen toisin sovita. Missään tapauksessa Sinulta ei veloiteta mitään kuluja. Maksun palautus voidaan tehdä, kun tavara on saapunut varastoon tai kun olemme saaneet tositteen tavaran palautuslähetyksestä.

Sinun on palautettava tuote viipymättä ja viimeistään 14 päivän kuluessa siitä, kun olet peruuttanut tilauksen. Riittää, että tuote on lähetetty 14 päivän sisällä. Sinun on maksettava tuotteen välittömät palautuskulut .  Sinulle syntyy arvonmenetys tuotteesta vain, mikäli tarkistuksessa todetaan että tuotteen laadun, ominaisuuksien tai toiminnan osalta todetut puutteet johtuvat tavaran huonosta käsittelystä.

6. Omistusoikeus

Tuote on Miele Oy:n omaisuutta kunnes tuote on kokonaisuudessaan, kaikkine maksuineen maksettu.

7. Loppusäädökset

Mikäli yksi tai useampi näistä yleisten sopimusehtojen ehdoista olisi kokonaan tai osittain mitätön tai pätemätön tai tulisi sellaiseksi myöhemmin, ehdon pätemättömyys tai mitättömyys ei vaikuta muihin yleisten ehtojen voimassaoloon.

 

Lisätietoja:

 

Sopimusteksti

Emme tallenna sopimustekstiä

Sopimuskieli on suomi 

 

Miele Menettelyohjeet

Mielen Menettelyohjeistuksen löydät täältä

 

Annettujen tietojen korjaaminen

 

Voit korjata aikaisemmalla sivulla antamasi virheelliset tiedot painamalla "takaisin" painiketta

Takuu

Tuotteilla on kahden vuoden takuu. Sopimukseen sovelletaan lainmukaisia takuuehtoja.

 

Huolto

Yhteystiedot:

Miele Oy

Asiakaspalvelu

Porttikaari 6

01200  VANTAA

puh. 09-875 970

asiakaspalvelu@miele.fi

 

 

 Miele & Cie. KG

Carl‐Miele‐Straße 29

33332 Gütersloh

Telefon 05241 89‐0

Fax 0241 892090

E‐Mail: info@miele.de

 

Gesellschaftsform:

Kommanditgesellschaft (KG) mit Sitz in Gütersloh,

Register‐Gericht Gütersloh, HRA 3268

 

Persönlich haftende Gesellschafter:

Miele Verwaltungs‐GmbH, Gütersloh, Register‐Gericht Gütersloh, HRB 1325

Zinkann Verwaltungs‐GmbH, Gütersloh, Register‐Gericht Gütersloh, HRB 1324

Geschäftsführer:

Olaf Bartsch, Dr. Stefan Breit,

Dr. Axel Kniehl, Dr. Markus Miele,

Rebecca Steinhage, Dr. Reinhard Zinkann

Printversion AGB Webshop

Lisätakuut

Miele-kodinkoneiden Huolenpitosopimus

Huolenpitosopimuksen rajoitukset ja ehdot

I.    Huolenpitosopimuksen kesto ja alkaminen

1.   Hankkimalla Miele-laitteen olet saanut kestävän, käyttäjäystävällisen ja korkealuokkaisen tuotteen. Miele myöntää kaikille kodinkoneilleen 2 vuoden takuun kotitalouskäytössä. Miele Huolenpitosopimuksella voit pidentää takuuaikaa kahdeksalla (MSC10) tai kolmella (MSC5) vuodella heti takuuajan päätyttyä. Voimassaoloaika näkyy takuusopimuksen etusivulla. 

2.   MSC Miele Service Certificate, myöhemmin Huolenpitosopimus on Mielen tarjoama mahdollisuus lisäeduista, (toiminnoista ja/tai lisäturvasta), jotka tarjoavat enemmän kuin kuluttajansuojalaki edellyttää.

3.   Huolenpitosopimus ei heikennä tai rajoita kuluttajalle lain mukaan kuuluvia oikeuksia.

4.   Sopimusaikana Miele vastaa kaikista sellaisten vikojen korjauskuluista, jotka ilmenevät tavanomaisessa kotitalouskäytössä. Jos laitetta ei voi korjata, se vaihdetaan uuteen vastaavaan laitteeseen. Vaihtoehtoisesti hyvitetään laitteen senhetkinen markkinahinta. Huolenpitosopimus ei kata korjauksia, jos vika on aiheutunut käyttöohjeen vastaisesta käytöstä tai karkeasta laiminlyönnistä.

5.   Mikäli laitteesi tarvitsee huoltoa, ammattitaitoiset huoltoteknikkomme tai vaihtoehtoisesti valtuutetut huoltopartnerimme palvelevat sinua nopeasti ja tehokkaasti. Laitteen korjaus tai varaosien vaihto ei pidennä Huolenpitosopimuksen voimassaoloaikaa.

II.   Ehdot

1.   Laite on ostettu valtuutetulta Miele-jälleenmyyjältä tai suoraan Mieleltä EU-maasta, Sveitsistä tai Norjasta.
2.   Huolenpitosopimuksen ostohetkellä tuotteiden sijoituspaikka on Suomessa.
3.   Miele Huolenpitosopimus on voimassa yhdelle nimenomaiselle laitteelle eikä sitä voi siirtää muuhun laitteeseen.
4.   Mikäli laitteen omistaja tai sijoituspaikka vaihtuu, on siitä ilmoitettava Miele Oy:lle, jotta Huolenpitosopimus säilyy voimassa.
5.   Huolenpitosopimus on tehtävä tuotteen 2 vuoden takuuajan kuluessa.
6.   Sopimukseen kuuluvat huoltotyöt voidaan suorittaa ainoastaan EU-maissa, Sveitsissä ja Norjassa.
7.   Pyydettäessä on esitettävä tosite, josta ilmenee laitteen ostoajankohta, ostajan nimi ja osoite.
8.   Huolenpitosopimus koskee ainoastaan kotitalouskäytössä olevia laitteita.
9.   Huolenpitosopimus ei koske Miele kahvikeskuksia.

III.  Sisältö ja laajuus

1.   Huolenpitosopimus astuu voimaan takuuajan päätyttyä ja on voimassa Huolenpitosopimuksessa ilmoitetun ajan päättymiseen saakka.
2.   Viallinen laite korjataan kohtuullisen ajan kuluessa veloituksetta. Työ-, matka- ja varaosakuluista vastaa Miele Oy.
3.   Huolenpitosopimuksen aikana laitteelle suoritettavat huoltotyöt saa tehdä ainoastaan Mielen valtuuttama huoltopartneri. Vaihdetut laitteet ja varaosat ovat Miele Oy:n omaisuutta.
4.   Mikäli laitetta ei voi tai kannata korjata, asiakkaalle toimitetaan uusi samanlainen tai vastaava laite. Vaihtoehtoisesti asiakkaalle voidaan hyvittää laitteen senhetkinen markkinahinta. Mikäli laitteen hinta hyvitetään, Huolenpitosopimus raukeaa. Jos tuote vaihdetaan uuteen, jäljellä oleva sopimusaika siirretään uudelle laitteelle.
5.   Huolenpitosopimus ei kata hoitotuotteita eikä lisätarvikkeita.

IV.  Rajoitukset

Miele Huolenpitosopimus ei kata vahinkoja, jotka johtuvat jostakin alla mainitusta syystä:

1.   Virheellinen asennus tai sijoitus käyttöpaikalle, esim. voimassa olevien turvallisuusmääräysten tai kirjallisten käyttö- ja asennusohjeiden noudattamatta jättäminen.
2.   Tuotteen määräystenvastainen tai asiaton käyttö tai kuormittaminen, esim. sopimattomien pesu-/huuhteluaineiden tai kemikaalien käyttö.
3.   Toisesta EU-maasta, Sveitsistä tai Norjasta hankittu tuote saattaa olla teknisiltä erikoisominaisuuksiltaan sellainen ettei sitä voi käyttää Suomessa tai että sitä voi käyttää vain rajoitetusti. Tällaisissa tapauksissa Miele Oy palauttaa Huolenpitosopimusmaksun kuluttajalle kuluttajan näin halutessa.
4.   Ulkoiset tekijät, kuten kuljetusvauriot, iskujen ja kolhujen aiheuttamat vauriot, sääolojen tai muiden luonnonilmiöiden aiheuttamat vahingot.
5.   Vahingot, jotka aiheutuvat muiden kuin Mielen valtuuttaman huoltopartnerin suorittamista korjauksista, huollosta tai rakennemuutoksista.
6.   Muiden kuin alkuperäisten Miele-varaosien ja -tarvikkeiden käyttö sekä muiden kuin Mielen hyväksymien lisävarusteiden käyttö.
7.   Vaihtelut sähkövirrassa tai jännitteessä, jotka ylittävät valmistajan ilmoittamat raja-arvot.
8.   Käyttöohjeessa mainittujen hoito- ja puhdistusohjeiden noudattamatta jättäminen.

V.   Tietosuoja

Asiakkaan Mielelle antamia tietoja käytetään henkilötietolain mukaisesti ainoastaan asiakassuheen hoitamiseen liittyvien toimenpiteiden yhteydessä ja tämän sopimuksen hallintaan. Tietoja ei luovuteta kolmansille osapuolille.

VI.  Perumisoikeus

Sinulla on oikeus perua sopimus ilman perusteluja 30 päivän sisällä Huolenpitosopimuksen ostohetkestä.
Sopimuksen perumiseksi sinun on ilmoitettava siitä Miele Oy:lle kirjallisesti joko:

kirjeitse osoitteella Miele Oy, Porttikaari 6, 01200 Vantaa,
sähköpostitse osoitteella asiakaspalvelu@miele.fi
tai faxilla numeroon 09-875 97 399.

Mikäli sopimus perutaan,  palautamme viipymättä ja viimeistään 14 päivän sisällä peruutusilmoituksen vastaanottamisesta kaikki suorittamasi maksut samalla maksutavalla, jota on käytetty alkuperäisessä liiketoimessa, ellei muuta ole nimenomaisesti sovittu. Sinulle ei aiheudu mitään kuluja peruutuksesta.

Voit käyttää oheista perumisilmoituksen mallia tai lähettää vapaamuotoisen perumisen, josta käy ilmi samat tiedot.

Perumisilmoitus on tehtävä ennen perumisajan umpeutumista.

Huolenpitosopimuksen peruminen

Huolenpitosopimuksen perumiseen tarvittavat tiedot:

Vastaanottaja: Miele Oy

Perun seuraaville tuotteille solmimani Miele Huolenpitosopimuksen:

* Laite/laitteet:
* Tilattu:
* Vastaanotettu:
* Tilaajan nimi:
* Tilaajan osoite:
* Tilaajan allekirjoitus (vain, jos lomake lähetetään kirjallisena postitse):
* Päiväys:           

Pölynimurin Takuupaketti

Miele-pölynimurin Takuupaketin takuuehdot


I. Voimassaolo
1. Miele Oy myöntää laitteille kahden vuoden takuun ostopäivästä lukien. Miele Takuupaketin ostajalle Miele Oy tarjoaa takuuajan pidennystä
seuraaville kolmelle vuodelle. Takuuajan kesto näkyy takuutodistuksessa.
2. Laitteen korjaus tai varaosien toimittaminen ei pidennä takuuajan kestoa.

II. Edellytykset
1. Laite on ostettu valtuutetulta Miele jälleenmyyjältä tai suoraan Mieleltä EU:n alueelta, Sveitsistä tai Norjasta.
2. Takuupaketin ostohetkellä ostajan asuinpaikka sekä laitteen käyttöpaikka ovat Suomessa.
3. Takuupaketti on voimassa vain yhdelle ja samalle imurille eikä sitä voi siirtää toiseen imuriin.
4. Takuupaketin takuutodistus on rekisteröitävä laitteen kahden vuoden laitetakuun aikana.
5. Takuun piiriin kuuluvat huoltotyöt hoidetaan ainoastaan EU:n alueella, Sveitsissä ja Norjassa.
6. Tarvikepölypussien käyttö mitätöi takuun antaman suojan.
7. Miele Takuupaketin voimassaolo on todistettava pyydettäessä esittämällä ostokuitti ja takuutodistus, mistä käy ilmi ostajan nimi ja osoite.
8. Takuunalainen laite on tarkoitettu ainoastaan kotitalouskäyttöön.

III. Takuun laajuus
1. Viallinen laite korjataan tai siihen vaihdetaan vialliset osat veloituksetta kohtuullisessa ajassa. Matkakustannukset, työ ja varaosat kattaa Miele Oy. Korjauksen yhteydessä vaihdetut osat tai imuri ovat Miele Oy:n omaisuutta.
2. Takuun piiriin kuuluvan laitteen korjaustyöt saa suorittaa ainoastaan Miele Oy:n valtuuttama huoltoliike.
3. Mikäli korjauksen arvo ylittää imurin arvon tai laite ei ole korjattavissa, Miele Oy pidättää itsellään oikeuden korjauksen sijaan antaa asiakkaalle vastaavan imurin tai hyvittää asiakkaalle imurin senhetkinen arvo.
Mikäli Miele Oy hyvittää laitteen senhetkisen arvon, Takuupaketin takuu raukeaa. Mikäli laite vaihdetaan, jäljellä oleva takuuaika siirretään uudelle laitteelle.
4. Takuupaketti ei kata välillisiä vahinkoja eikä toisille aiheutuneita vahinkoja ellei laki erikseen niin määrää.
5. Takuusopimus ei kata pölypusseja, suodattimia eikä imurin lisätarvikkeita.

IV. Poikkeukset
Korjauskulut, jotka eivät sisälly Miele takuupakettiin, veloitetaan voimassaolevan hinnaston mukaan jos ja kun asiakas on antanut siihen etukäteen toimeksiannon. Viat tai puutteet, jotka johtuvat jostakin alla mainituista syistä, eivät kuulu Takuupaketin piiriin ja niiden korjaamisesta veloitetaan erikseen :
1. vahingot, jotka johtuvat imurin väärästä asennuksesta; voimassa olevien turvamääräysten rikkomisesta tai käyttöohjeiden noudattamatta jättämisestä.
2. vahingot, jotka johtuvat ohjeiden vastaisesta käytöstä; esim. tarvikepölypussien käyttö, tarvikesuodattimien käyttö tai muiden valmistajien varaosien käyttö tai jos on imuroitu nestettä, rakennuspölyä tai värijauhetta.
3. laite, joka on ostettu jostain toisesta EU-maasta, Sveitsistä tai Norjasta ei ehkä sovellu käyttöön tai siinä on teknisiä rajoitteita
4. ulkoisista syistä johtuvat vahingot (esim. kuljetusvauriot, putoaminen tai esim. ukkosen tai muiden luonnonilmiöiden aiheuttamat vahingot.)
5. muun kuin Mielen valtuuttaman huoltoliikkeen suorittamat huoltokorjaukset.
6. tarvikevaraosien tai -lisätarvikkeiden käytöstä aiheutuneet vahingot.
7. lisätarvikkeille aiheutuneet vahingot.
8. vahingot, jotka johtuvat virtapiikeistä, mitkä ylittävät valmistajan ilmoittaman toleranssin.
9. vahingot, jotka johtuvat normaalien, käyttöohjeen mukaisten huolto- ja ylläpitotoimenpiteiden laiminlyömisestä.

V. Tietosuoja
Asiakkaan Mielelle antamia tietoja käytetään henkilötietolain mukaisesti ainoastaan asiakassuheen hoitamiseen liittyvien toimenpiteiden yhteydessä ja tämän sopimuksen hallintaan. Tietoja ei luovuteta kolmansille osapuolille.