Miele Professional Shopin yleiset sopimus- ja peruutusehdot
Yleiset käyttöehdot
Miele Professional Shopin yleiset sopimus-, toimitus- ja peruutusehdot
Miele Oy
Porttikaari 6
01200 Vantaa
Puhelin (09) 875 97500
Y-tunnus 0111652-3
www.miele.fi
Sähköpostiosoite: professionalmyynti@miele.fi
1. Yleistä
- shop.miele-professional.fi on Miele Oy:n (Y-tunnus: 0111652-3) Professional-tuotteiden verkkokauppa.
- Miele Oy ei takaa verkkokaupan keskeytyksetöntä tai virheetöntä toimintaa. Palvelussa voi esiintyä katkoja esim. huolto- tai ylläpitotoimenpiteiden vuoksi.
- Näitä yleisiä sopimusehtoja sovelletaan Miele Professional Shopin kautta tehtyihin tuoteostoihin ja kuljetuspalveluihin. Miele Oy:llä on oikeus päivittää ja muuttaa näitä sopimusehtoja julkaisemalla uudet ehdot kotisivuillansa. Tilauksiin sovelletaan tilaushetkellä voimassa olleita sopimusehtoja. Näistä yleisistä ehdoista poikkeavat sopimusehdot hyväksytään vain, jos niistä on nimenomaisesti ja kirjallisesti sovittu Miele Oy:n kanssa.
- Miele Professional Shopista tilaaminen edellyttää, että noudatat Miele Professional Shopin sopimusehtoja ja annat itseäsi koskevat tiedot virheettöminä ja kokonaisuudessaan.
- Miele Oy ei vastaa vahingosta, joka aiheutuu ylivoimaisesta esteestä.
- Ylivoimaisena esteenä pidetään sellaista seikkaa tai olosuhteiden muutosta, joka on Miele Oy:n vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella, ja jota se ei ole kohtuudella voinut ennakoida. Ylivoimaiseksi esteeksi katsotaan mm. työtaistelutoimenpiteet, tuonti- ja vientikiellot, häiriöt yleisissä tietoliikenneyhteyksissä, sairausepidemiat mukaan lukien influenssaepidemiat ja työntekijöiden poissaolot epidemian vuoksi, häiriöt postin kulussa tai meri-, lento- ja maantieliikenteessä mukaan lukien kuljetusyritystä koskevat tai sen aiheuttamat häiriöt ja esteet. Lisäksi ylivoimaiseksi esteeksi voidaan katsoa mm. Miele Oy:n internet-yhteyksien sekä Miele -yhtiön toiminnanohjausjärjestelmän häiriöt sekä keskeytykset. Mikäli ylivoimainen este jatkuu yli kuukauden, on sekä Miele Oy:llä että sinulla oikeus purkaa kauppa ilman vahingonkorvaus- tai muita seuraamuksia. Miele Oy ilmoittaa ylivoimaisesta esteestä viivytyksettä.
- Toimitamme tuotteita Miele Professional Shopin kautta vain sellaisten yritysasiakkaiden käyttöön, joilla on Y-tunnus (yritys, yhdistys, säätiö, julkisyhteisö).
- Tuotteet on kuvattu tarkasti tuotekuvauksissa Miele Professional Shopin sivuilla. Tuote saattaa todellisuudessa poiketa kuvassa olevasta tuotteesta tai kaikki kuvassa näkyvät osat eivät välttämättä kuulu tuotepakettiin. Ainoastaan tuotekuvauksen tiedot ovat ratkaisevat ja merkitykselliset. Voit tarkistaa tuotteesi ominaisuudet vielä ennen maksamista klikkaamalla tuotekuvaa ostokorissa.
- Tilatessasi Miele Professional Shopista vakuutat, että sinulla on oikeustoimikelpoisuus ja valtuus tilata Miele Professional Shopista tuotteita ja olet tutustunut toimitusehtoihin ja sitoudut noudattamaan niitä
2. Ostosopimuksenvoimaantulo
- Tuotteiden näkyminen Miele Professional Shopissa on vain tuotteiden esittelyä. Esitteleminen ei sisällä Miele Oy:n tarjousta sopimuksen solmimiseksi.
- Kun olet tehnyt tilauksen, saat vahvistuksen tilauksesta sähköpostiisi. Tämä on vahvistus siitä, että Miele Oy on vastaanottanut tilauksesi ja sopimus tilatun tuotteen toimituksesta on syntynyt. Vahvistuksesta ilmenee maksuehto, arvioitu toimitusaika ja tilauksesi muut yksityiskohdat. Miele Oy pidättää oikeuden olla hyväksymättä tilausta.
3. Hinnat,maksutavat ja toimituskulut
3.1 Hinnat
- Sovellettavat hinnat ovat tilausta tehdessä kulloinkin voimassa olleet ja Miele Professional Shopissa ilmoitetut hinnat. Tuotehintoihin lasketaan voimassa oleva arvonlisävero sekä muut viranomaismaksut kuten SER-kierrätysmaksu. Tuotehintojen lisäksi veloitetaan erillinen toimituskulu sekä kuljetusvakuutus. Kokonaissumma näytetään tilauksen lopussa kassalla.
3.2 Maksutavat
- Miele Professional Shopista tehdyt ostokset maksetaan laskua vastaan. Maksuehto on 21 pv netto, jolloin laskutus edellyttää myönteistä luottopäätöstä. Tuotteet voidaan maksaa myös ennakkolaskua vastaan.
- Verkkokaupastamme ostetut tuotteet ovat Miele Oy:n omaisuutta, kunnes koko kauppasumma on maksettu. Vastuu tavaraan kohdistuvasta vahingosta siirtyy tavaran vastaanottohetkestä tilaajalle.
3.3 Toimituskulut
- Toimituskulu alle 1400 euron (alv 0%) tilauksesta on 19,90 euroa (alv 0%) tai sen ylittävistä tilauksista 3,0% tuotteiden yhteenlasketusta loppusummasta. Lisäksi veloitamme kustakin tilauksesta kuljetusvakuutusta 0,7% tilattujen tuotteiden arvosta.
4. Toimitusehdot
- Toimitamme tavaroita ainoastaan Suomen alueelle. Automaattinen kuljetusmaksujen laskenta pätee vain toimituksissa Manner-Suomeen. Toimituskulut Ahvenanmaalle tai muille saaristoalueille lasketaan erikseen, jolloin tarkka kuljetusmaksun määrä ilmoitetaan tilausvahvistuksessa
- Tilaukset toimitetaan DB Schenkerin kuljettamana arkipäivisin pääsääntöisesti klo 8–16. Lähetys toimitetaan tilauksessa merkittyyn toimitusosoitteeseen, jonne ajoneuvolla on oltava esteetön pääsy. Lähetys puretaan ajoneuvon välittömään läheisyyteen (enintään 5 m) takalaitanostimella ja nokka-/pumppukärryllä. Mikäli purkaminen vaatii muita välineitä, vastaanottaja suorittaa sen omilla purkuvälineillään. Kuljetuksissa voi olla rajoitteita perälautatoimituksissa, jos toimituksen todellinen paino on 800 kg tai yli.
- Lähetys luovutetaan vain tilauksessa merkitylle vastaanottajalle. Mikäli asiakas ei toimitushetkellä vastaanota tuotteita asiakkaan toimipisteessä tai ei seitsemän työpäivän kuluessa saapumisilmoituksesta nouda tuotteita kuljetusliikkeen toimipisteestä tai toimitus muutoin asiakkaasta johtuvasta syystä epäonnistuu, toimitus palautetaan Miele Oy:lle. Tällöin Miele Oy säilyttää tuotteita asiakkaan lukuun 30 päivän ajan, jonka aikana asiakas voi itse noutaa tuotteet Miele Oy:ltä maksamalla kaikki Miele Oy:lle aiheutuneet ylimääräiset toimitus-, varastointi- ja muut kustannukset. Tilaus ei raukea sen johdosta, että asiakas ei vastaanota sitä tai jättää sen noutamatta.
- Vastaanottajan tulee ilmoittaa toimituksessa havaitsemistaan puutteista tai vaurioista toimituksen yhteydessä.
- Jos toimituksesta syntyy ennakoimattomia lisäkuluja vastaanottajan toimesta, on vastaanottaja velvollinen suorittamaan näin syntyneet kulut Miele Oy:lle.
- Tilauksen arvioitu toimitusaika on Miele Professional Shopissa ja tilausvahvistuksessa kerrotun toimitusaikatiedon mukainen. Tilauksen lopullinen toimitusaika voi poiketa arvioidusta toimitusajasta.
- Miele Oy ei vastaa toimituksen myöhästymisestä tai estymisestä, joka johtuu ylivoimaisesta esteestä. Ilmoitamme sinulle viivytyksettä ylivoimaisen esteen ilmenemisestä. Lakko, työsulku, tulipalo, konerikko, raaka-aineiden puute, viranomaistoimenpide tai muu myyjästä riippumaton ylivoimainen este vapauttaa noudattamasta sovittua toimitusaikaa. Tilaajalla ei ole oikeutta vaatia tämän johdosta vahingonkorvausta.
5. Tilauksenperuutukset
5.1 Peruuttamisoikeus ja toimintaohjeet
- Tuotteiden mahdolliseen palauttamiseen tarvitset aina etukäteen Miele Oy:n Professional myyntiedustajan hyväksynnän. Tuotteita ei voi palauttaa ilman lähetyskohtaista hyväksyntää.
- Mahdollisissa palautuksissa on huomioitava tuotteiden kunto: palauttaa voit vain tuotteet, jotka ovat käyttämättömiä, virheettömiä, jälleenmyyntikelpoisia ja alkuperäispakkauksissaan. Palautettavan tuotteen on kuuluttava myyjän palautusajankohdan valikoimaan. Myös mahdolliset kaupanpäällistuotteet tulee palauttaa. Asiakas vastaa palautuksesta aiheutuvista kustannuksista, ellei palautuksen syynä ole tuotteen valmistusvirhe tai myyjän toiminnasta johtuva virhe. Palautukseen liitetään kopio lähetyslistasta, johon on merkitty palautuksen syy ja kenen kanssa Miele Oy:ssä asiasta on sopinut. Palautus on tehtävä seitsemän (7) päivän kuluessa siitä, kun Miele Oy on hyväksynyt palautuksen.
- Emme hyvitä alkuperäisestä ostosopimuksesta syntyneitä toimituskuluja emmekä mahdollisia lisämaksullisia palveluita. Kun peruutus koskee konetilausta, vähennämme lisäksi palautettavan tuotteen hinnasta palautuksesta aiheutuvia kuluja 200 € (alv 0%) per kone. Hyvityksen maksamme pankkitilille, ellei erikseen toisin sovita. Maksun palautus voidaan tehdä, kun tuote on saapunut varastoon ja se on tarkastettu.
- Asiakkaalla on mahdollisuus peruuttaa tilauksensa, jos kyseessä on varastoitava tuote ja tuotetta ei vielä ole ehditty antaa kuljetettavaksi. Jaksotettuja tilauksia, samoin kuin asiakkaalle erikseen tilattuja tuotteita ei voida peruuttaa tilauksen saapumisen jälkeen. Peruuttamisilmoitus on lähetettävä kirjallisesti peruutusajan sisällä Miele Oy:n asiakaspalveluun (professionalmyynti@miele.fi).
6. Toimituksen reklamaatiot sekä tavaran tarkistaminen ja kuljetusvauriotapaukset
6.1 Tuotteen tarkastaminen ja kuljetusvauriotapaukset
- Sinun tai muun tuotteen vastaanottajana toimivan henkilön on tarkastettava lähetys vastaanottohetkellä.
- Mikäli lähetyspakkauksissa on havaittavissa olevia ulkoisia vahinkoja (reikiä, teipit auki, kulmat rutussa, tms.), niistä on tehtävä vastaanottohetkellä huomautus rahtikirjaan tai pakettikorttiin, mainittava minkälainen vahinko on kyseessä sekä pyydettävä kuljettajan / paketin luovuttajan allekirjoitus huomautukseen. Lisäksi paketti tulee purkaa välittömästi ja tarkistaa mahdolliset tuotteeseen tulleet vauriot. Mikäli tuotteessa on vaurio, sinun tulee välittömästi ilmoittaa vauriosta Miele Oy:n Asiakaspalveluun professionalmyynti@miele.fi. Yhteydenottoon tulee liittää yhteystiedot, vahinkokuvaus, kopio rahtikirjasta/ pakettikortista sekä kuvat, joista tuotteen vahinko on todennettavissa.
- Sinun tai muun tuotteen vastaanottajana toimivan henkilön velvollisuus on purkaa tuote pakkauksesta ja tarkastaa tuote viiden (5) vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta mahdollisen piilevän vaurion, jossa tavaran vahingoittuminen tai vähentyminen ei ole ulkoisesti havaittavissa tavaraa vastaanotettaessa, havaitsemiseksi.
- Tuotteessa olevasta ns. piilevästä vauriosta sinun on reklamoitava kirjallisesti viipymättä, viimeistään viiden (5) vuorokauden kuluessa toimituksen vastaanottamisesta, Miele Oy:n Asiakaspalveluun. Reklamaatioon tulee liittää yhteystiedot, vahinkokuvaus, kopio rahtikirjasta/ pakettikortista sekä kuvat, joista tuotteen vahinko on todennettavissa.
- Miele Oy ei vastaa tuotteen vauriosta, jos olet laiminlyönyt velvollisuutesi tarkistaa tuote tai ilmoittaa vauriosta sopimusehtojen mukaisissa aikarajoissa.
- Yhteydenotot yllä kuvattujen kuljetusvauriotapausten osalta lähetetään sähköpostitse osoitteeseen professionalmyynti@miele.fi
- Kun Miele Oy on vastaanottanut ilmoituksen kuljetuksessa vaurioituneesta tuotteesta sopimusehtojen mukaisesti, ja tuotteen todetaan vaurioituneen kuljetuksessa, tuote voidaan Miele Oy:n harkinnan mukaan joko korjata uutta vastaavaksi tai vaihtaa uuteen. Mikäli tuote vaihdetaan uuteen, vaurioitunut tuote palautuu Miele Oy:n omaisuudeksi. Miele Oy huolehtii kohtuullisessa ajassa uuden tuotteen toimittamisesta sekä vaurioituneen tuotteen palauttamisesta. Vaurioitunut tuote tulee pakata asianmukaisesti palautusta varten enempien vahinkojen välttämiseksi.
6.2 Muut toimituksen reklamaatiot
- Mikäli toimitettu tuote on väärä tai viallinen, sinun tulee ilmoittaa asiasta viipymättä, kuitenkin viimeistään viiden (5) vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta Miele Oy:n Asiakaspalveluun (professionalmyynti@miele.fi)
7. Omistusoikeus
- Tuote on Miele Oy:n omaisuutta, kunnes tuote on kokonaisuudessaan, kaikkine maksuineen maksettu.
8. Takuuja virhevastuu
- shop.miele-professional.fi -verkkokaupassa myydyille koneille myönnämme 2 (kaksi) vuoden takuun edellyttäen, että laitetta käytetään ainoastaan käyttöohjeessa mainittuihin tarkoituksiin ja tavalla. Tuotteen mukana tullut lähetysluettelo toimii takuutodistuksena. Takuun lisäksi Miele Oy vastaa tuotteiden lakisääteisestä virhevastuusta, kun tuotteen takuu on päättynyt. Muilta osin noudatetaan Miele Oy:n kulloinkin voimassa olevia, tuotekohtaisia takuuehtoja.
- Miele Oy ei vastaa sen ja asiakkaan välisen sopimuksen tai näiden ehtojen perusteella asiakkaalle aiheutuneista välillisistä vahingoista.
9. Tietosuojaseloste
- Henkilötietojesi käytöstä ja käsittelemisestä sekä yleisen tietosuoja-asetuksen mukaisen tietosuojaselosteen voit lukea kohdasta Tietosuojakäytäntö.
- Linkissä on kerrottu myös oikeuksistasi, erityisesti oikeudestasi kieltää henkilötietojesi käyttö ja käsitteleminen, oikeudestasi saada itseäsi koskevat tiedot sekä oikeudestasi poistaa tietosi. Henkilötietojasi käytetään kuitenkin aina Miele Professional Shopista tekemäsi tilauksen hoitamiseksi.
10. Evästeet
- Miele Professional Shop -sivustolla käytetään evästeitä (Cookies). Voit lukea evästeistä kohdasta Tietosuojakäytäntö.
11. Riitakysymykset
- Myyjän ja tilaajan väliset erimielisyydet voidaan ratkaista joko välimiesmenettelyssä tai myyjän kotipaikkakunnan alioikeudessa.
12. Loppusäädökset
- Mikäli yksi tai useampi näistä yleisten sopimusehtojen ehdoista olisi kokonaan tai osittain mitätön tai pätemätön tai tulisi sellaiseksi myöhemmin, ehdon pätemättömyys tai mitättömyys ei vaikuta muihin näiden yleisten ehtojen voimassaoloon.